
Geleneksel PİRİ REİS Kupası 51.Yıl
Dragon - Pirat Yarışı
İstanbul Yelken Kulübünün geleneksel olarak düzenlediği ve bu yıl 51.cisi yapılan Piri Reis Dragon - Pirat Yarışları tam 8 saat süren, 20 millik rotada gerçekleştirildi.
Sabah 08.00 itibarıyla 1 bofor imbat rüzgarda Dragon sınıfından sonra Piratlar için start verildi. Toplu halde Moda koy içine atılan ilk şamandıranın dönülmesi sonrasında, hafif esen imbatı ve akıntıyı kullanmak isteyen ekiplerin farklı rotalar izledi. Bir Pazar sabahının sessizliğinde, Moda koyuna dağılan ve rengarenk balonlarını basan piratların görüntüsü görülmeye değerdi.
Büyükadaya doğru dümen kıran ekiplerin aklında, çıkması beklenen poyraz vardı. Bu nedenle bazı ekipler kıyıya ve rüzgara yakın şekilde rakiplerinin üzerinde seyrederken, diğerleri de en kısa yoldan Büyükadaya ulaşmak için daha yüksek bir seyir izledi. 1 bofor esen İmbat zaman zaman duruyor, dümdüz deniz yüzeyindeki küçük sağanaklara girebilmek ekiplere çok büyük avantaj sağlıyordu.
TUR 382'nin yarış başında, direk içine kaçan balon ıskotası nedeniyle balon basamaması, Moda koyundan sonuncu tekne olarak çıkmasına sebep olsa da, diğer rakiplerin aksine izlenen yüksek seyir ve beklenen poyrazın aksine, imbatın tazelemesi sonucu Büyükadaya ulaşıldığında bir anda en öndeki ekip olmasını sağladı. Rüzgarın iyice düşmesi nedeniyle ekipler Büyükadada biraraya geldi. TUR 232 ve TUR 222 birbirlerine yakın giderken, Büyükada geçişinde kıyıda kalan ekiplerin rüzgarı alamaması sonucu geride kaldı. TUR 382 ve TUR 150 daha açıktan giderek kendilerine avantaj sağladılar ve Büyükada geçişini önde tamamladılar.
Balıkçı Adasına yaklaşıldığında düşen rüzgar ile TUR 232 ve TUR 150 ön sıralara yerleşti. Rüzgarın apaza dönmesi ile basılan balonlar ekiplerin Balıkçı Adasını daha rahat dönmelerini sağladı.
Büyükada Sığlık Çakarı yeni şamandıra noktasıydı. Büyükadaya kadar balonlar ile devam eden ekipler, adanın arkasında iyice düşen rüzgar nedeniyle, çıkacak poyrazı beklemeye başladılar. Gidilecek rotanın aksine, ekipler kendilerine avantaj sağlamak için kıyıya doğru rota çizmeye başladılar. Herkes artık bir an önce gelecek Poyraza ilk ulaşan ekip olmak istiyordu. TUR 141 bu konuda daha başarılı oldu.
Yarış boyunca 20 millik parkurda ekipleri sürekli takip eden İstanbul Yelken Kulübü ve Pirattürk kurtarma botları, sakin havada zaman zaman kumanya dağıtıyor, zaman zaman ada ve pirat manzaralı resimler çekiyor, bazen de ekipler ile şakalaşıyordu.
Yıldız kayalıklarına doğru yol alınırken, Dragos açıklarından beklenen poyraz nihayet gelmişti. Ekipler zaman zaman 6 bofor esen rüzgar nedeniyle zor anlar yaşamalarına rağmen, rakiplerini kollamaktan da geri kalmadı. Liderlik ve sıralama rüzgara ve dönüşlere göre sürekli el değiştiriyordu. Bostancı Vortonosu geçildikten sonra kıyıdan esen sert sağanak bindirmeleri, ana yelken arabalarını çoktan laçka etmişti. Piratlar artık limitlerde kullanılıyor hatta zaman zaman batmamak için flok ıskotaları bile boşlanıyordu.
Fenerbahçe koy içine doğru adeta uçarak girildiğinde, koy içinin kendine özgü tokatlayan çok daha sert sağanakları piratçıları karşılayarak hoşgeldiniz diyordu. Vücutlar tükenmiş artık. Son dönemece girilmiş ve turuncu finish şamandıraları gözükmüştü. Tam 8 saat süren seyir sonrasında şamandıralar geçildiğinde, ekiplerin üzerine yarışı tamamlamanın huzurlu rahatlığı çökmüştü. Karaya ayak basan tüm ekipler, yorgunluktan aynı cümleyi birbirlerine ancak fısıldıyordu. Ne yarıştı ama !
TYF Pirat Sınıf Komitesi
Halkla İlişkiler
Sabah 08.00 itibarıyla 1 bofor imbat rüzgarda Dragon sınıfından sonra Piratlar için start verildi. Toplu halde Moda koy içine atılan ilk şamandıranın dönülmesi sonrasında, hafif esen imbatı ve akıntıyı kullanmak isteyen ekiplerin farklı rotalar izledi. Bir Pazar sabahının sessizliğinde, Moda koyuna dağılan ve rengarenk balonlarını basan piratların görüntüsü görülmeye değerdi.
Büyükadaya doğru dümen kıran ekiplerin aklında, çıkması beklenen poyraz vardı. Bu nedenle bazı ekipler kıyıya ve rüzgara yakın şekilde rakiplerinin üzerinde seyrederken, diğerleri de en kısa yoldan Büyükadaya ulaşmak için daha yüksek bir seyir izledi. 1 bofor esen İmbat zaman zaman duruyor, dümdüz deniz yüzeyindeki küçük sağanaklara girebilmek ekiplere çok büyük avantaj sağlıyordu.
TUR 382'nin yarış başında, direk içine kaçan balon ıskotası nedeniyle balon basamaması, Moda koyundan sonuncu tekne olarak çıkmasına sebep olsa da, diğer rakiplerin aksine izlenen yüksek seyir ve beklenen poyrazın aksine, imbatın tazelemesi sonucu Büyükadaya ulaşıldığında bir anda en öndeki ekip olmasını sağladı. Rüzgarın iyice düşmesi nedeniyle ekipler Büyükadada biraraya geldi. TUR 232 ve TUR 222 birbirlerine yakın giderken, Büyükada geçişinde kıyıda kalan ekiplerin rüzgarı alamaması sonucu geride kaldı. TUR 382 ve TUR 150 daha açıktan giderek kendilerine avantaj sağladılar ve Büyükada geçişini önde tamamladılar.
Balıkçı Adasına yaklaşıldığında düşen rüzgar ile TUR 232 ve TUR 150 ön sıralara yerleşti. Rüzgarın apaza dönmesi ile basılan balonlar ekiplerin Balıkçı Adasını daha rahat dönmelerini sağladı.
Büyükada Sığlık Çakarı yeni şamandıra noktasıydı. Büyükadaya kadar balonlar ile devam eden ekipler, adanın arkasında iyice düşen rüzgar nedeniyle, çıkacak poyrazı beklemeye başladılar. Gidilecek rotanın aksine, ekipler kendilerine avantaj sağlamak için kıyıya doğru rota çizmeye başladılar. Herkes artık bir an önce gelecek Poyraza ilk ulaşan ekip olmak istiyordu. TUR 141 bu konuda daha başarılı oldu.
Yarış boyunca 20 millik parkurda ekipleri sürekli takip eden İstanbul Yelken Kulübü ve Pirattürk kurtarma botları, sakin havada zaman zaman kumanya dağıtıyor, zaman zaman ada ve pirat manzaralı resimler çekiyor, bazen de ekipler ile şakalaşıyordu.
Yıldız kayalıklarına doğru yol alınırken, Dragos açıklarından beklenen poyraz nihayet gelmişti. Ekipler zaman zaman 6 bofor esen rüzgar nedeniyle zor anlar yaşamalarına rağmen, rakiplerini kollamaktan da geri kalmadı. Liderlik ve sıralama rüzgara ve dönüşlere göre sürekli el değiştiriyordu. Bostancı Vortonosu geçildikten sonra kıyıdan esen sert sağanak bindirmeleri, ana yelken arabalarını çoktan laçka etmişti. Piratlar artık limitlerde kullanılıyor hatta zaman zaman batmamak için flok ıskotaları bile boşlanıyordu.
Fenerbahçe koy içine doğru adeta uçarak girildiğinde, koy içinin kendine özgü tokatlayan çok daha sert sağanakları piratçıları karşılayarak hoşgeldiniz diyordu. Vücutlar tükenmiş artık. Son dönemece girilmiş ve turuncu finish şamandıraları gözükmüştü. Tam 8 saat süren seyir sonrasında şamandıralar geçildiğinde, ekiplerin üzerine yarışı tamamlamanın huzurlu rahatlığı çökmüştü. Karaya ayak basan tüm ekipler, yorgunluktan aynı cümleyi birbirlerine ancak fısıldıyordu. Ne yarıştı ama !
TYF Pirat Sınıf Komitesi
Halkla İlişkiler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder